Serwis, części i schematy Asus Crw 2410a

Serwis, części i schematy dla napędu CD-RW ASUS CRW-2410A obejmują wszystko, co jest potrzebne, aby naprawić, utrzymać lub ulepszyć jego wygląd i funkcje. Napęd CD-RW ASUS CRW-2410A jest częścią linii napędów CD-RW firmy ASUS. Jest to cichy, wydajny napęd, który zapewnia doskonałe odczytywanie i zapisywanie danych. Jego konstrukcja jest wytrzymała i wyposażona w technologię E-IDE, która zapewnia szybką i niezawodną komunikację z komputerem. Serwis, części i schematy umożliwiają użytkownikom naprawę, zmianę lub zaktualizowanie napędu CD-RW ASUS CRW-2410A. Obejmuje to wymianę uszkodzonych części, wybór odpowiednich części zamiennych oraz instalację nowych części i komponentów. Ponadto schematy ułatwiają użytkownikom zrozumienie działania napędu CD-RW ASUS CRW-2410A, a także pomagają w naprawie i konserwacji napędu.

Ostatnia aktualizacja: Serwis, części i schematy Asus Crw 2410a

O chrześcijańskich korzeniach Polski

2022-06-15

Zachęcamy do zapoznania się z filmem edukacyjnym pt. „O chrześcijańskich korzeniach Polski”. W materiale, przeznaczonym dla wszystkich etapów edukacyjnych, uczniowie mają okazję poznać tajemniczego rycerza Jaksę, który wziął udział w jednej z wypraw krzyżowych do Ziemi Świętej. Dzięki jego staraniom w Miechowie został wybudowany kościół, z czasem nazywany „Polską Jerozolimą”.

Czym jest materiał edukacyjny?

Definicja materiału edukacyjnego zapisana w ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty (tekst jednolity z 31. 10. 2016 r. ) brzmi następująco: „Materiał edukacyjny (to) materiał zastępujący lub uzupełniający podręcznik, umożliwiający realizację programu nauczania, mający postać papierową lub elektroniczną” (Art. 3. 24). MEiN na swojej stronie internetowej dodatkowo wyjaśnia: „Katalog materiałów edukacyjnych może być szeroki, począwszy od zasobów edukacyjnych udostępnianych w sieci na platformach edukacyjnych, poprzez książki zawierające treści edukacyjne (…)”.


Czym materiał edukacyjny różni się od podręcznika?

Podręcznik w rozumieniu ustawy to publikacja posiadająca numer dopuszczenia MEiN. Materiał edukacyjny – z definicji – takiego numeru nie ma. Jeśli chodzi o sposób finansowania zakupu w przypadku szkół uprawnionych do korzystania z dotacji MEiN – nie ma różnicy między podręcznikiem a materiałem edukacyjnym. Materiał edukacyjny może zostać zakupiony przez szkołę ze środków dotacji celowej.


Czy można korzystać z podręcznika, który nie ma numeru dopuszczenia MEiN?

Oczywiście tak! Przy czym, aby być precyzyjnym, podręcznikiem – zgodnie z ustawą – można nazywać tylko publikacje z numerem dopuszczenia. Wszelkie inne książki edukacyjne (w tym repetytoria lub podręczniki bez numeru dopuszczenia) są określane jako materiały edukacyjne.
W ustawie o systemie oświaty (Art. 22aa) jednoznacznie stwierdzono, że „nauczyciel może zdecydować o realizacji programu nauczania:

  • z zastosowaniem podręcznika, materiału edukacyjnego lub materiału ćwiczeniowego lub
  • bez zastosowania podręcznika lub materiałów, o których mowa w pkt 1”.

Warto zwrócić uwagę na to, że ustawodawca przyznaje nauczycielowi/zespołowi nauczycieli bardzo dużą swobodę w kwestii wyboru publikacji. Warunek jest tylko jeden – i nie jest nim dopuszczenie książki do użytku szkolnego przez MEiN – publikacja ma umożliwiać realizację programu nauczania. Przypominamy jednocześnie, że każdy nauczyciel/zespół nauczycieli ma prawo opracować program samodzielnie lub wybrać jeden z programów oferowanych przez wydawnictwa. Programy nauczania – od dawna – nie podlegają zatwierdzeniu przez MEiN.

Nauczyciele języka angielskiego coraz chętniej korzystają z materiałów edukacyjnych. Wynika to stąd, że wiele klas osiąga poziom wyższy od zakładanego w podstawie programowej, a więc potrzebuje publikacji, która wykracza poza zestaw podręczników posiadających numer dopuszczenia dla danego etapu edukacyjnego. Ponadto nauczyciele chętnie wybierają podręczniki i repetytoria, które przygotowują do konkretnego egzaminu (np. FCE, CAE, egzamin ósmoklasisty, matura). W takich publikacjach wszelkie informacje na temat wymogów egzaminacyjnych i wskazówki dotyczące technik wykonywania poszczególnych zadań są podane wprost, a zadania egzaminacyjne czytelnie oznaczone, co nie jest możliwe w podręcznikach posiadających numer dopuszczenia.

 
Czy materiał edukacyjny musi być wieloletni?

Materiał edukacyjny zakupiony ze środków dotacji celowej stanowi własność szkoły i – tak jak podręcznik – jest uczniowi wypożyczany na rok, a następnie przekazywany następnym rocznikom uczniów. Zatem nie można w nim pisać! O wieloletniości materiału edukacyjnego nie decyduje jednak obecność zaciemnień w miejscach przeznaczonych na wpisanie odpowiedzi, ani powtarzające się polecenie „Write in your notebook”. Wystarczy uprzedzić uczniów, że w książce nie wolno zapisywać odpowiedzi, a wszelkie zadania pisemne trzeba wykonać w zeszycie. Poza tym, szczegółowo określony w rozporządzeniu MEiN sposób dostosowania podręczników do zasad wieloletniego użytkowania jedynie utrudnia, a nie uniemożliwia pisania w podręczniku. Uczeń, jeżeli zechce, może pisać choćby na marginesach lub w każdym innym niezapełnionym tekstem lub grafiką miejscu. Wydaje się zatem, że kwestia niepisania w książce należy bardziej do sfery wychowawczej niż edytorskiej.

  1. Podręcznik użytkownika programu Illustrator
  2. Poznaj program Illustrator
    1. Wprowadzenie do programu Illustrator
      1. Co nowego w programie Illustrator
      2. Popularne pytania
      3. Wymagania systemowe programu Illustrator
      4. Program Illustrator na urządzenia z układem Apple silicon
    2. Przestrzeń robocza
      1. Podstawy pracy z przestrzenią roboczą
      2. Szybsza nauka dzięki panelowi Odkryj w programie Illustrator
      3. Tworzenie dokumentów
      4. Pasek narzędzi
      5. Domyślne skróty klawiaturowe
      6. Dostosowywanie skrótów klawiaturowych
      7. Wprowadzenie do obszarów roboczych
      8. Zarządzanie obszarami roboczymi
      9. Dostosowywanie przestrzeni roboczej
      10. Panel Właściwości
      11. Ustawianie preferencji
      12. Dotykowa przestrzeń robocza
      13. Obsługa pokrętła Microsoft Surface Dial w programie Illustrator
      14. Cofanie zmian i zarządzanie historią projektu
      15. Obracanie widoku
      16. Miarki, siatki i linie pomocnicze
      17. Ułatwienia dostępu w programie Illustrator
      18. Tryb bezpieczny
      19. Wyświetlanie kompozycji
      20. Używanie paska Touch Bar w programie Illustrator
      21. Pliki i szablony
      22. Narzędzia w programie Illustrator
        1. Przegląd narzędzi
        2. Zaznaczanie narzędzi
          1. Zaznaczenie
          2. Zaznaczanie bezpośrednie
          3. Zaznaczanie grupowe
          4. Różdżka
          5. Lasso
          6. Obszar ilustracji
          7. Narzędzia do nawigacji
            1. Rączka
            2. Obracanie widoku
            3. Lupka
            4. Narzędzia do malowania
              1. Gradient
              2. Siatka
              3. Generator kształtów
              4. Narzędzia tekstowe
                1. Tekst
                2. Tekst na ścieżce
                3. Tekst pionowy
                4. Narzędzia do rysowania
                  1. Pióro
                  2. Dodaj punkt kontrolny
                  3. Usuń punkt kontrolny
                  4. Punkt kontrolny
                  5. Krzywizna
                  6. Linia
                  7. Prostokąt
                  8. Prostokąt zaokrąglony
                  9. Elipsa
                  10. Wielokąt
                  11. Gwiazda
                  12. Pędzel malarski
                  13. Kropla
                  14. Ołówek
                  15. Shaper
                  16. Plasterek
                  17. Narzędzia do modyfikacji
                    1. Obróć
                    2. Odbij
                    3. Skaluj
                    4. Ścinanie
                    5. Szerokość
                    6. Przekształcanie swobodne
                    7. Kroplomierz
                    8. Mieszanie
                    9. Gumka
                    10. Nożyczki
                    11. Szybkie operacje
                      1. Tekst retro
                      2. Tekst z blaskiem neonu
                      3. Oldschool tekst
                      4. Zmień kolory
                      5. Konwertowanie szkicu na wektory
                      6. Illustrator na iPadzie
                        1. Wprowadzenie do programu Illustrator na iPadzie
                          1. Omówienie programu Illustrator na iPadzie
                          2. Illustrator na iPadzie — często zadawane pytania
                          3. Wymagania systemowe | Illustrator na iPadzie
                          4. Możliwości i ograniczenia programu Illustrator na iPadzie
                          5. Przestrzeń robocza programu Illustrator na iPadzie
                          6. Gesty i skróty dotykowe
                          7. Skróty klawiszowe w programie Illustrator na iPadzie
                          8. Zarządzanie ustawieniami aplikacji
                          9. Dokumenty
                            1. Praca z dokumentami w programie Illustrator na iPadzie
                            2. Importowanie dokumentów z programów Photoshop i Fresco
                            3. Zaznaczanie i rozmieszczanie obiektów
                              1. Tworzenie obiektów powtarzalnych
                              2. Tworzenie przejść miedzy obiektami
                              3. Rysowanie
                                1. Rysowanie i edytowanie ścieżek
                                2. Rysowanie i edytowanie kształtów
                                3. Tekst
                                  1. Praca z tekstem i czcionkami
                                  2. Tworzenie napisów na ścieżce
                                  3. Dodawanie własnych czcionek
                                  4. Praca z obrazami
                                    1. Wektoryzowanie obrazów rastrowych
                                    2. Kolory
                                      1. Stosowanie kolorów i gradientów
                                      2. Pliki w chmurze
                                        1. Podstawy
                                          1. Korzystanie z dokumentów w chmurze w programie Illustrator
                                          2. Udostępnianie dokumentów w chmurze w programie Illustrator i współpraca nad nimi
                                          3. Udostępnianie dokumentów do recenzji
                                          4. Rozszerzanie przestrzeni dyskowej w chmurze na potrzeby programu Adobe Illustrator
                                          5. Pliki w chmurze w programie Illustrator | Częste pytania
                                          6. Rozwiązywanie problemów
                                            1. Rozwiązywanie problemów z tworzeniem lub zapisywaniem plików w chmurze programu Illustrator
                                            2. Rozwiązywanie problemów z plikami w chmurze programu Illustrator
                                            3. Dodawanie i edytowanie treści
                                              1. Podstawy rysowania
                                              2. Edycja ścieżek
                                              3. Rysowanie idealnych kompozycji
                                              4. Rysowanie za pomocą narzędzi Pióro, Krzywizna lub Ołówek
                                              5. Rysowanie prostych linii i kształtów
                                              6. Obrys obrazu
                                              7. Upraszczanie ścieżki
                                              8. Definiowanie siatki perspektywy
                                              9. Narzędzia obsługi symboli i zestawy symboli
                                              10. Dopasowywanie segmentów ścieżek
                                              11. Jak w 5 prostych krokach narysować kwiat
                                              12. Rysowanie perspektywiczne
                                              13. Symbole
                                              14. Rysowanie ścieżek wyrównanych do pikseli do zastosowań internetowych
                                              15. Obiekty 3D i materiały
                                                1. Informacje o efektach 3D w programie Illustrator
                                                2. Tworzenie grafiki 3D
                                                3. Nakładanie kompozycji na obiekty trójwymiarowe
                                                4. Tworzenie tekstu 3D
                                                5. Kolor
                                                  1. Informacje o kolorze
                                                  2. Wybieranie kolorów
                                                  3. Używanie i tworzenie próbek
                                                  4. Dopasowywanie kolorów
                                                  5. Korzystanie z panelu Motywy Adobe Color
                                                  6. Grupy kolorów (harmonie)
                                                  7. Panel Motywy Color
                                                  8. Zmiana kolorów kompozycji
                                                  9. Malowanie
                                                    1. Informacje o malowaniu
                                                    2. Malowanie z wypełnieniami i obrysami
                                                    3. Grupy aktywnego malowania
                                                    4. Gradienty
                                                    5. Pędzle
                                                    6. Przezroczystość i tryby mieszania
                                                    7. Stosowanie obrysów do obiektu
                                                    8. Tworzenie i edycja wzorków
                                                    9. Siatki
                                                    10. Wzorki
                                                    11. Zaznaczanie obiektów
                                                    12. Warstwy
                                                    13. Grupowanie i rozwijanie obiektów
                                                    14. Przesuwanie, wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów
                                                    15. Układanie obiektów w stos
                                                    16. Blokowanie, ukrywanie i usuwanie obiektów
                                                    17. Kopiowanie i powielanie obiektów
                                                    18. Obracanie i odbijanie obiektów
                                                    19. Tworzenie splotu obiektów
                                                    20. Przekształcanie obiektów
                                                      1. Kadrowanie obrazów
                                                      2. Przekształcanie obiektów
                                                      3. Łączenie obiektów
                                                      4. Wycinanie, dzielenie i przycinanie obiektów
                                                      5. Wypaczenie marionetkowe
                                                      6. Skalowanie, ścinanie i zniekształcanie obiektów
                                                      7. Tworzenie przejść miedzy obiektami
                                                      8. Zmiana kształtu za pomocą form
                                                      9. Zmiana kształtu obiektów z efektami
                                                      10. Tworzenie nowych kształtów za pomocą narzędzi Shaper i Generator kształtów
                                                      11. Praca z aktywnymi narożnikami
                                                      12. Udoskonalone obiegi pracy transformacji kształtu z obsługą dotykową
                                                      13. Edytowanie maski przycinającej
                                                      14. Aktywne kształty
                                                      15. Tworzenie kształtów za pomocą narzędzia Generator kształtów
                                                      16. Edycja globalna
                                                      17. Dodawanie tekstu i praca z obiektami tekstowymi
                                                      18. Tworzenie punktowanych i numerowanych list
                                                      19. Zarządzanie obszarem tekstu
                                                      20. Czcionki i typografia
                                                      21. Formatowanie tekstu
                                                      22. Importowanie i eksportowanie tekstu
                                                      23. Formatowanie akapitów
                                                      24. Znaki specjalne
                                                      25. Tworzenie tekstu na ścieżce
                                                      26. Korzystanie ze stylów znakowych i akapitowych
                                                      27. Karty
                                                      28. Tekst i pismo
                                                      29. Znajdowanie brakujących czcionek (obieg pracy Typekit)
                                                      30. Uaktualnianie tekstu z programu Illustrator 10
                                                      31. Tekst arabski i hebrajski
                                                      32. Czcionki | Często zadawane pytania i wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
                                                      33. Tworzenie trójwymiarowego efektu tekstowego
                                                      34. Kreatywne projekty typograficzne
                                                      35. Skalowanie i obracanie tekstu
                                                      36. Odstępy pomiędzy wierszami i znakami
                                                      37. Opcje dzielenia wyrazów i łamania wierszy
                                                      38. Udoskonalenia dotyczące tekstu
                                                      39. Słowniki ortograficzne i językowe
                                                      40. Formatowanie znaków azjatyckich
                                                      41. Kompozytory języków azjatyckich
                                                      42. Tworzenie projektów tekstowych z efektem przejścia między obiektami
                                                      43. Tworzenie plakatu typograficznego za pomocą funkcji obrysowywania obrazu
                                                      44. Tworzenie efektów specjalnych
                                                        1. Praca z efektami
                                                        2. Style grafiki
                                                        3. Tworzenie cienia
                                                        4. Atrybuty wyglądu
                                                        5. Tworzenie szkiców i mozaik
                                                        6. Cienie, blaski i wtapianie
                                                        7. Podsumowanie efektów
                                                        8. Grafika WWW
                                                          1. Sprawdzone procedury tworzenia grafiki WWW
                                                          2. Wykresy
                                                          3. SVG 
                                                          4. Tworzenie animacji
                                                          5. Plasterki i mapy obrazów
                                                          6. Importowanie, eksportowanie i zapisywanie
                                                            1. Importowanie
                                                              1. Umieszczanie wielu plików
                                                              2. Zarządzaj plikami połączonymi i osadzonymi
                                                              3. Informacje o łączach
                                                              4. Cofanie osadzenia obrazów
                                                              5. Importowanie kompozycji z programu Photoshop
                                                              6. Importowanie obrazów bitmapowych
                                                              7. Importowanie plików Adobe PDF
                                                              8. Importowanie plików EPS, DCS i AutoCAD
                                                              9. Biblioteki Creative Cloud w programie Illustrator
                                                                1. Biblioteki Creative Cloud w programie Illustrator
                                                                2. Zapisywanie
                                                                  1. Zapisywanie kompozycji
                                                                  2. Eksportowanie
                                                                    1. Używanie kompozycji z programu Illustrator w programie Photoshop
                                                                    2. Eksportowanie kompozycji
                                                                    3. Gromadzenie zasobów i eksportowanie zbiorcze
                                                                    4. Pliki pakietów
                                                                    5. Tworzenie plików Adobe PDF
                                                                    6. Wyodrębnianie kodu CSS | Illustrator CC
                                                                    7. Opcje Adobe PDF
                                                                    8. Informacje o pliku i metadane
                                                                    9. Drukowanie
                                                                      1. Przygotowanie do drukowania
                                                                        1. Przygotowywanie dokumentów do druku
                                                                        2. Zmiana rozmiaru i orientacji strony
                                                                        3. Definiowanie linii cięcia w celu przycinania lub wyrównywania
                                                                        4. Rozpoczynanie pracy z powiększonym obszarem dokumentu
                                                                        5. Nadruk
                                                                        6. Drukowanie z włączoną funkcją zarządzania kolorami
                                                                        7. Drukowanie w trybie PostScript
                                                                        8. Ustawienia predefiniowane drukowania
                                                                        9. Znaczniki drukarskie i spady
                                                                        10. Drukowanie i zapisywanie przezroczystej kompozycji
                                                                        11. Zalewkowanie
                                                                        12. Drukowanie rozbarwień
                                                                        13. Drukowanie gradientów, siatek i przejść kolorów
                                                                        14. Nadruk bieli
                                                                        15. Automatyzacja zadań
                                                                          1. Scalanie danych za pomocą panelu Zmienne
                                                                          2. Automatyzacja za pomocą skryptów
                                                                          3. Automatyzacja za pomocą operacji
                                                                          4. Rozwiązywanie problemów 
                                                                            1. Problemy związane z awarią
                                                                            2. Odzyskiwanie plików po awarii
                                                                            3. Problemy z plikami
                                                                            4. Obsługiwane formaty plików
                                                                            5. Problemy ze sterownikiem karty graficznej
                                                                            6. Problemy z urządzeniem Wacom
                                                                            7. Problemy z plikami DLL
                                                                            8. Problemy z pamięcią
                                                                            9. Problemy z plikiem preferencji
                                                                            10. Problemy z czcionkami
                                                                            11. Problemy z drukarką
                                                                            12. Udostępnianie raportu o awarii firmie Adobe
                                                                            13. Poprawianie wydajności programu Illustrator
                                                                            14. Skorzystaj z tego przewodnika, aby poznać funkcje programu Illustrator i dowiedzieć się, jak tworzyć piękne grafiki wektorowe i ilustracje na komputerze oraz iPadzie.

                                                                              Co nowego w programie Illustrator

                                                                              Wymagania systemowe programu Illustrator

                                                                              Podstawy pracy z przestrzenią roboczą

                                                                              Domyślne skróty klawiaturowe | Illustrator

                                                                              Zacznij od tych projektów

                                                                              Tworzenie i edytowanie kształtów

                                                                              Przekształcanie i edytowanie grafiki

                                                                              Zaloguj się na swoje konto

Serwis, części i schematy Asus Crw 2410a

Bezpośredni link do pobrania Serwis, części i schematy Asus Crw 2410a

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Serwis, części i schematy Asus Crw 2410a